ANNORLUNDA CRUISIN´

Söndagen var tänkt att avnjutas av en ca 6 mil lång crusin´- runda med utgång från Skånes Fagerhult.

Med mej bakom ratten på Axels Pontiac Catalina -66. och Axel, Jonas o Bocke som passagerare, drog vi iväg vid 11.30 - tiden.
Jonas kom med den superba ide´n att inte köra motorvägen till Skånes Fagerhult utan istället ta det lilla lugna och ta småvägarna dit.

Tack o lov för det!!!

FÖR....

Redan då vi lämnade Planteringsvägen i Oakvillage (Ekeby) påpekade jag att det var något som lät annorlunda baktill i bilen. (till saken hör att jag påpekat det redan kvällen innan, då vi drog iväg till The Saints klubblokal i Höganäs)
-Ähh, sa Axel, de e säkert bara avgasröret som kan dunka till lite.
O så satte Axel igång "pop-lådan" o sen hörde ju ingen några "konstiga ljud"

OK då.. men ytterligare några ggr. under färden anade jag att allt kanske inte va som det skulle.
Och mycket riktigt!!!!!

Strax efter att vi lämnat Örkelljunga, någonstans strax innan Åsljunga, på Gamla E:4an, började det smälla o gnissla nån´stans bak eller undertill.

Vi stannade omedelbart och alla tre "stora" karlar, ur bilen o ner på marken för o undersöka om det va nåt som verkade "hänga löst".
Men nej!! Inget fynd.

In i bilen igen o körde i sakta mak, ca 200 m till. Då började det smälla o gnissla ännu mer o bakändan började "svaja".

Dåååå!!! kom dom på vad det troligtvis var !! Ett hjullager bak som pajat.

Vi beslutade oss för att vända o sakta försöka ta oss tillbaka mot Helsinborg.
Men, det var bara att konstatera att det aldrig skulle fungera.
Det var bara att stanna ute i vägrenen o alla blev överens om att en bärgning var enda alternativet för att såväl vi som bilen skulle kunna komma hem igen.

Axel och Bocke började leta o "rota" i sina plånböcker efter något kort med tel.nr till någon bärgnigsfirma, men det verkade som dom "slarvat" bort alla ev. kort.

Då tog jag lugnt upp min mobil o sa helt coolt - "Jag tror nog bestämt att jag får ringa Nicke"
(Nicke (Nicklas) är en polare som jobbar på en bärgningsfirma)

Jag fick tag i Nicke som omedelbart skickade iväg en arbetskamrat med bärgningsbil stor nog till att kunna ta en stor amerikanare. (Tack Nicke)
Ca. 1 timme satt vi vid bilen i vägrenen o avnjöt solen och min (tack o lov) medhavda matsäck i form av kyckling, bullar och dricka.

Allt slutade lyckligt och Catalinan står nu i Axels garage och väntar på att få nya hjullager. (lika bra att byta på båda sidorna med en gång)

Vi kom i alla fall ut på en "runda" och fick åka bärgare hem.

Tala om annorlunda cruisin´  ;-))






















Kommentarer
Postat av: Irene

Ibland blir det inte som man har tänkt sig....men det såg ganska mysigt ut ändå...kram

2011-06-07 @ 07:01:36
Postat av: Lisbeth

Ojojoj, vilka äventyr du är ute på. Skönt att allt slutade bra.

2011-06-07 @ 09:41:45
Postat av: Madammeforsell

Bilen lagad och redo för nya turer och "äventyr" ;-)

2011-06-13 @ 21:47:27
Postat av: Madameforsell

Sorry!

Av misstag försvann bilderna :-(

2011-07-07 @ 11:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0